الاثنين، 7 يناير 2013

طرف مجهول


 انا اول مره اكتب عشان كده عايزه اشوف التقيمات الاول فالوسمحت حضرتكم تقيمو القصه و لو فيها أخطئاات تساعدوني

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ القصه بتبدااء عموما عن مجموعه اصحاب في الجامعه المجموعه دي بتتكون من 3 بنات و ولد واحده من البنات دي خطيبتو و هي اسمها ساره و الولد اسمو شريف وو واحده تانيه اختو و اسمها منه و ال 3 بتحبو و هو مش حاسس بيها و مش مدلها اهتمام ودي اسمها يسراا و والد خطيبت شريف جرااح كبير وو كويس و اختو ليها شخصيه غريبه انها علي طول هاديه و بتشق الون الاحمر و الاسود و الاقلااام الحبر و هي شخصيه غاامضه ف بيتعملواا معاها علي انها مريضه و كذاا مره ساره دي تشوف شريف واقف مع يسراا و بيضحك معاها و بعد فتره الامتحنات ما خلصت عندهم عرضت ساره عليهم رحله سفاري في الصحراا قالها شريف ان عربيتو عطلاانه استني لما تتصلح رفضت و قالت نروح بعربيتي و فعلااا راحو و اتفقو علي الميعااد و في اليوم ده عربيه البنت عطلت من شريف لانو هو الي كان سايق عطلت منو في الطريق علي الفجر كداا خاف ينزل يدور علي مكان يحط منه بنزين و يسيب البناات فاتفقو كلهم انهم ينامو في المكان ده و لما يصحواا يحلها الف حلااال بس حصلت حاجه غريبه صحيواا كلهم في نفسي الميعاد تاني يوم الفجر و متغير المكان طبعاا اتخضواا جداا و استغربواا ازاي العربيه اتحركت و هما كلهم كانو نايمين و سايبين العربيه عطلااانه شريف قالهم ده الي مخليكو تستغربو بس مش مستغربين انكو نمتو يوم كامل بدون ازعااج ولااا قلق و احنا في مكاان مهجور يعني محدش نايم هادي و مطمن قالولو يمكن كنا تعبانين قالهم حتي لو تعبانين بعد كده قالهم خليكو جنب العربيه هدور علي مكان نحط منو بنزين و نمشي من المكان الغريب و لسه هيمشي لقي ورقه علي الارض مكتوبه بالقلم الحبر و مكتوب فيها اهلااا بالجحيم كلهم في الحظه دي لما شافو الورقه بصواا لاختو فضحكت ضحكه عاليه و بداائت تبكي في شريف جري عليها حضنها عشان يبعد الشكوك عن اختو قررو انهم يكملواا اليوم بردو هنا و ينامو هنا لحد تاني يوم و لما نامو صحيو تاني يوم بردو في نفس الميعاد الي نامو فيه و بدئت علاماات الاستغرااب علي وشهم كلهم مش علي شريف بس و كمااان المكان بردو اتغير و شريف قالهم انو هيستكشف المكان لما بعد شويا عنهم لقي جوااب علي الارض في غلاااف اسود في احمر و مكتوب بقلم الحبر من علي الورقه و مكتوب علي الورقه متخافوش انا بس هلعب لعبه صغيره معاكو قرر انو يخبي الورقه و ميورهاش لحد عشان ميزودش الشك عند حد و رجع قالهم انا مقلتش مكان نحط منو بنزين و لازم نعمل وردياات عشان نشوف مين بيحرك العربيه وافقت خطيبتو بسرعه اووي و اصرت انها تاخد اختو و ينامو هما الاول و هو وافق و فضل قاعد هو و يسراا فاوهو قاعد شافت علاماات شكاات حقن ف ايدو فلما بصت علي ايدها اكتشفت نفس العلاماات فاقالت لشريف انا و انت و اختك عندنا نفس الشكاات دي انما خطيبتك لا قالها انتي بتقولي ايه قصدك ايه يعني قالتلو خطيبتك طول عمرها انانيه و مبتحبش الاا نفسها و طالعه با والدها السماا و متكبره علي خلق لله قالها اسكتي و بدئت انها تجري و هو يجري وراها عشان يخليها تسكت و لسه حيمسكها سمعواا صرخه جاايه من عند مكان العربيه

رجعو جري يشوفواا في ايه ملقوش العربيه خاالص كل الي لقواا جاكت ساره علي الارض قالها عرفتي ان اختي الي بتعمل كداا بدئت تقنعواا بأنها خطيبتو بردو قالها اي ان كان مين ساره او منه في دي اختي معاها ولازم ادور عليها و دي خطيبتي معاها ولازم ادور عليها قالتلو ماشي بس انا برداانه ممكن البس الجاكت ده قالها خديه لبستو و فضلو بتمشو في حطط ايدها في جيوب الداكت لقيت الحقن و اقلااام الحبر و الجوباات و ورقه فيها عناوين كتير متشطب منهم علي اول 3 عناوين قالتلو عرفت انها خطيبتك بص في ورقه العناوين و قالها شكلها كانت ناويه تغير الاماكن كتير احنا هنروح علي اول عنوان مش متشطب عليه و بدئو في طريقهم و وسط كل ده صحيت منه و بدئتت ساره تقنعها بأنها مخطوفه زيها قالتلها انا عارفه ان انتي الي بتعملي كداا قالتهاا عارفه و عرفتي منين قالتلها كل يوم كنت بحس بيكي و انتي بتخدريناا و بستنااكي لما تدينا الحقن عشان اثبت لنفسي قد ايه انتي قليله علي اخويا و انا حسيت بيكي من اول ما قررتي نسافر قالتها انتي الي زيك مش لازم يعيش و كانت هتقوم عشان تقتلها و لسه ساره حتقتل منه دخل شريف و يسراا و بدئت خنااقه كبيره بينهم انتهت بمووت ساره و رجع هو و يسراا و منه و اتجوز بسراا
بقلم:

Ŗįïm ẾĦab


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق