الجمعة، 4 يناير 2013

نفسي أرجع بلدي

12345 نفسي أرجع بلدي ، نفسي أشوف أصحابي يا ترى فكريني بعد كل السنين الطويلة ديه ، نفسي أتمشى في الاماكن إلي كنت بمشي فيها ، عارف إن الدنيا باظت عارف إن كل حاجة إتغيرت عارف إن ناس زمان غير ناس دلوقتي ،  نفسي أرجع بلدي ده مش عشان أنا وطني و الكلام الفاضي لاء ، أنا عاوز أشوف أهلي و ناسي و أصحابي و إلي فاضل من إلي فاكره هما دول بلدي ، إنما غير كده معرفش حد و أكون بكدب على نفسي قبل ما أكون بكدب على حد تاني .
بس للأسف لا الديكتاتور و لا كلابه هيسيبوني و لو يوم واحد ، و أكتر حاجة نفسي فيها هوا نهاية الديكتاتور و كل أشكاله و كلابهم معاهم و مينفعش أقول إلى مزبلة التاريخ لإن دول هما التاريخ القذر لفترة طويلة و كمان المزبلة إتملت و يمكن يجي اليوم إلي ميذكرهمش التاريخ . 
إنما إزاي و إلي هيجي بعده لازم يكون من تلامذته يمكن كمان يتعداه في طغيانه كلهم كلاب مع الإعتذار للكلاب لإنهم اوفا من البني أدم ، و ممكن يكون إحساسي غلط إن مع نهاية الديكتاتور أقدر أرجع بلدي على الأقل زيارات ، لكن لو جه إلي بعده منهم مش هقدر حتى أفكر بالزيارة و لا بالحلم في زيارة ، بس يمكن لو الديكتاتور راح يمكن تكون راحة ليا  ؟؟؟ يمكن ؟؟؟ معرفش ، لإني فعلاً تعبت جداً .زهقت من الهروب بقى ، نفسي الرسالة بتاعتي توصلك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق