الجمعة، 4 يناير 2013

نفسي في اكل مصري

نفسي في اكل مصري

26-8-2010-4-1-2961
لسه لغاية دلوقتي مش قادر انسى طعم الاكل و يا سلام المشويات منه يا ولد حاجة عظمة على عظمة . فعلا الاكل المسبك ليه طعم تاني بس للاسف مبقتش المعده زاي زمان . السن و التعب و المرض خلا الواحد يشتهي الي ميقدرش عليه كانت زمان المشكلة في الفلوس و ديه مكنتش بالنسبالي مشكلة . بس دلوقتي اصبح الاكل هوا المشكلة نفسي فيه و مقدرش عليه . افتكر اني من فترة مش طويلة قوي طلبت من واحد صاحبي من المتعودين انه ينزل مصر كل سنة و قلتله يا سلام لو تجيبلي معاك كيلو كباب و كفتة مع شوية السلطات بتاعته و شوية حلويات من عند الصمدي . بس للاسف خيب ظني في الكباب و الكفتة و جبلي الحلويات بس و كان عذره انه مينفعش ياخد معاه في الطيارة اكل ، قلتله كنت جبت حتى سندوتش و لو حد كلمك قوله ده الفطار بتاعي ، و كان نفسي كمان في سندوتش فول اه فول فقري بقى هعمل ايه و معاه شوية مخلل . المهم سالته هوا الاسعار وصلت لايه قالي نار ناااار ليه ايه الي حصل يعني الدنيا كلها بتغلى بس مش للدرجة ديه قعد يحكيلي عن الاحوال و الناس لقيت اني كان نفسي في الاكل بتاع مصر بس دلوقتي لا لا لا خليني احسن ماشي على اكل المرضى بتاعي احسن . قلت في عقلي طيب كان زمان فيه ناس مش لاقية تاكل لحمة بس دلوقتي فيه شعب مش قادر ياكل الفول و حسرتاه.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق